reklama

Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku...

Po 4 mesiacoch samo cvičenia som sa rozhodla vyhľadať odbornú pomoc, ktorá verím, že nám pomaly, ale isto pomáha odstraňovať bloky minulosti a posúvame sa v prehlbovaní vzájomnej dôvery.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V dnešnej dobe ak máte väčšieho alebo "nevhodne" vyzerajúceho psa je lepšie vedieť, že je na 99,9% spoľahlivý. Pre vlastné svedomie, lebo u nás sa ešte stále veľa ľudí oháňa pojmom "bojové plemeno". Nakoľko si chudák Aston prešiel peklom, lebo najhorší živočích na zemi je človek, bol tento krok z mojej strany, si myslím, viac než potrebný, tak sme začali pátranie po vhodnom cvičáku pre nás.

Obrázok blogu

Bádala som na vševediacom internete po najlepšom cvičisku pre psov v Bratislave. Prvé hľadanie nás doviedlo jednu nedeľu do časti Lieskovec, kde sme konzultovali, čo by bolo potrebné, ako to bude celé prebiehať a koľko by nás to vyšlo. Do dnešného dňa mi je záhadou, či sme daného pána neporozumeli správne my alebo kde nastal komunikačný šum, pretože za konzultáciu si vypýtal 15€ a vraj za intenzívny 2týždňový výcvik zaplatíme 1000€. Zhodou okolností tam chodí aj kamarátka, ktorá za úvodnú hodinu neplatila nič ( tiež bola v nedeľu ) a taxa 1000€ je na ROK. Tak teda neviem, či sumy dostane každý záujemca podľa momentálnej nálady alebo ako to funguje ?! Keď teraz spätne rozmýšľam asi sme boli aj my hlúpi, že sme daných 15€ zaplatili bez akéhokoľvek dokladu, už je ale neskoro roniť slzy nad rozliatym mliekom. Od daného miesta ma nakoniec neodradila cena, ale skupinová hodina na ktorej som sa bola pozrieť sama ako to prebieha. Áno, reálne som to zvažovala, veď aj Cesar Millan má podobnú taxu :-). Bohužiaľ som sa úplne nestotožnila s prístupom - ak pes neposlúcha, dvihnem ho na škrtiacom obojku kým sa upokojí a začne spolupracovať. Väčšina psov spolupracovala, jedna skupina s pokojom Angličana a tá druhá zo strachu. Známa hovorí, že nemusí svojho až tak surovo upokojovať. Možno to záleží od psa, možno som len videla nesprávnu situáciu, bohužiaľ som odtiaľ neodchádzala s pozitívnymi dojmami a už som viac nevolala kvôli možnému výcviku. Rozumiem tomu, že treba byť na psa rázny, že cuknutie na škrtiacom obojku nie je žiadny trest, niektoré plemená to majú asi aj ako pošteklenie a veľakrát psy simulujú, aby sme im ustúpili a oni nemuseli splniť daný povel. Prišlo mi to však nevhodné, ak by som mala takto pracovať s voľakedy týraným psom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týždeň som sa zmietala v zlých pocitoch, recenziách na internete.. Kým som neprišla na kondičný tréning kde mi moja trénerka zhodou okolností začala rozprávať ako chodia s ich fenkou cvičiť, pretože zo zdrav.dôvodov jej nasadili hormóny a začala byť menej znášanlivá k psom, takže sa chodia socializovať. Ani so ženou zmietanou hormónmi to nie je sranda a tá Vás dokonca ani nepohryzie, teda ak hádžete nutellu z dosť veľkej vzdialenosti ;-). Hneď večer sme poslali informačný mail kto sme, do pár dní sme mali dohodnutú konzultačnú hodinu s už aj našou trénerkou Barborou, ktorá bola zadarmo. Hneď mi navrhla, že v jeho prípade začneme cestou dobra a ak nebude spolupracovať pritvrdíme. Na mail mi bola doručená faktúra a po uhradení sme si hneď dohodli prvý očakávaný tréning.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Prvý, druhý, tretí tréning prebehol hladko s týmto naoko ukážkovým psom, ktorému nevadili iné psy na cvičisku a poslúchal na jeden povel za druhým, až som dostala otázku pod pás : "Aký mám vlastne problém ? " Musím sa pousmiať vždy, keď si na to spomeniem. Dohodli sme sa teda na stretnutí v domácom prostredí, kde pánkovi vadia všetky psy štekajúce na neho spoza plotu. Nadišiel deň P, rozumej piatok na dedine. Začalo to sľubne, až kým sme neprišli k jeho najväčšiemu kamarátovi odvedľa a z Astonka sa stal "Satanko". Vodítko som predala skúsenejšej, ktorá musela túto kôpku nervov s košíkom spacifikovať až do ľahu na zemi a pritlačiť ho tam kým sa upokojil. Chvíľkami som chcela utekať pre kazajku. Po chvíľke sa upokojil, mohol sa postaviť a tváril sa ( stále pri dvore toho psa ) ako keby sa to malé peklo ani neudialo a kráčal bez problémov pri nohe ďalej. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Teraz chodíme cvičiť tieto prechádzky každý deň cez kadejaké psie ulice a pracujem s ním na tom, aby si ich vôbec nevšímal. Vidno malé pokroky, všetko sa predsa nedá hneď. Túto sobotu máme prednášku a v nedeľu sa budeme môcť už zúčastniť na socializácii s inými, tvárou v tvár alebo lepšie povedané ňufákom k zadku a opačne. Verím, že našu prvú skúšku na bojisku zvládneme obstojne. Psíkovia vonku mu nevadia ani na spoločnej prechádzke, to máme odskúšané. Ktovie čo mu vravia tí spoza plota. 

Obrázok blogu

Makáme spolu veľa, treba si na to urobiť dostatok času, ak to beriete naozaj vážne a ja beriem, pretože čoskoro príde rodinný čas Vianoc a ja by som rada mala pokope celú svorku.Motivácia je dôležitá súčasť životov. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

0. Za nás teda cvičisko dogtrainer v Ružinove, individuálne tréningy 90€ = 10x 30min výcvik, dopravu na Vami zvolené miesto si doplácate.

1. Poslušnosť drilujeme každé ráno v teréne a poobede na záhrade.

2. Jedlo dostáva ako odmeny za poslušnosť, nie ako samozrejmosť do misky. U nás to funguje.

3. Cvičiť, hrať sa, ľúbiť sa :-) Najskôr práca, potom zábava. 

P.S. Je to veľký milovník ( nie v miske ) nášho záhradného prírastku - kocúra.

Obrázok blogu

Všetko sa pomaly na dobré obracia. Veľmi obdivujem ľudí, ktorí zachraňujú psíkov a starajú sa o nich, aby sa dostali do dobrých rodín, keď už aj so základnými povelmi, socializovaní.. Nie je to veru med lízať, každý z nich si už väčšinou nesie svoje bremeno.

Linda Majerská

Linda Majerská

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Pozitívne mysliaca, narodená pod šťastnou hviezdou :-) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu